Đại Học Nguyễn Tất Thành
Trung tâm thông tin thư viện
Trang chủ
Giới thiệu
Hình thành và phát triển
Cơ cấu tổ chức
Danh sách cán bộ
Dịch vụ
Hình ảnh - Tư liệu
Hình ảnh
Tư liệu
Tra cứu
Tìm lướt
Tìm theo từ khóa
Tìm chuyên gia
Tìm toàn văn
Tra cứu liên thư viện
Tài liệu mới
Tài liệu môn học
Tạp chí
Duyệt theo nhan đề
Sổ tay Thư viện
Đăng ký tài khoản NXB Xây dựng
Nội quy Thư viện
Biểu mẫu
Mẫu yêu cầu bổ sung tài liệu
Mẫu danh mục tài liệu môn học
Quy trình - Quy định
Quy trình bổ sung tài liệu
Quy định nộp lưu chiểu
Quy định mượn phòng chức năng
Quy định cấp tài khoản thư viện
Quy trình xây dựng cơ sở dữ liệu bài báo chuyên ngành
Quy trình xây dựng cơ sở dữ liệu sách điện tử
Quy trình xây dựng cơ sở dữ liệu tài nguyên môn học
Quy trình rà soát danh mục giáo trình tài liệu theo CTĐT
Quy trình đăng ký sử dụng phòng học nhóm - hội thảo và không gian TV
Quy trình đăng ký mượn tài liệu trực tuyến
Quy trình cung cấp tài liệu theo yêu cầu
Quy trình phục vụ bạn đọc ngoài trường
Quy trình đánh giá chất lượng dịch vụ thư viện
Quy trình Dịch vụ hỗ trợ nghiên cứu
Liên hệ
HDSD CSDL Điện tử
Proquest Central
Spinger Link
IEEE
Tra cứu báo cáo NCKH
Tài liệu Khoa học Công nghệ
Bộ sưu tập số (Repository)
Tra cứu và SD tài liệu trực tuyến (OPAC)
Hướng dẫn gia hạn tài liệu online
Hướng dẫn sử dụng CSDL sách điện tử IG PUBLISHING
Hướng dẫn sử dụng CSDL sách điện tử ELSEVIER
Dịch Vụ
Hỗ trợ nhanh
Dịch vụ thông tin
Dịch vụ đăng ký phòng học nhóm/ phòng hội thảo
Dịch vụ photocopy
Dịch vụ mượn/ trả tài liệu
Dịch vụ cung cấp tài liệu theo yêu cầu
Đề nghị bổ sung tài liệu
Dịch vụ đào tạo sử dụng thư viện
Dịch vụ đặt mượn tài liệu online
Dịch vụ đăng ký sử dụng tầng 3 Trung tâm Thông tin - Thư viện CS. Quận 12
Dịch vụ phục vụ bạn đọc ngoài trường
Thư viện xanh
Tài Nguyên Giáo Dục Mở
Khóa học
Tài liệu
100
Đăng nhập
Đăng nhập
Ghi nhớ
Quên mật khẩu?
×
Tìm lướt
Tìm theo từ khóa
Tìm chuyên gia
Tìm toàn văn
Tra cứu liên thư viện
Tài liệu mới
Tài liệu môn học
Sắp xếp:
Nhan đề
Tác giả
Ký hiệu PL/XG
Năm xuất bản và Nhan đề
Năm xuất bản và Tác giả
Tăng dần
Giảm dần
Dòng
Nội dung
1
Acceptability of applying asthma action plan for asthma patients at a hospital in Hochiminh City, Vietnam: an implementation research / Le Thi Kim Anh, Nguyen Thi My Linh
// Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển : Journal of Health and Development Studies- JHDS . - 2021. - p. 89-98. - ISSN: 2588-1442
Ký hiệu phân loại (DDC): 610
The asthma management strategy at respiratory departments in Vietnam so far does not include the implementation of an asthma action plan (AAP). This study aimed to implement an AAP in the hospital and analyze the acceptability for the implementation procedures of patients, clinicians and asthma management units. The implementation consisted of 2 phases. Phase 1 was a cross-sectional design that combined quantitative and qualitative methods to assess the asthma control and analyse potential obstacles of the hospital for AAP implementation. Phase 2 was a pre-experimental design to assess the acceptability in implementing the APP. Asthma control was assessed by GINA’s criteria. Implementation strategies included interventions at both organization (issued a procedure and a guideline of consulting the AAP for patients) and individual levels (trained doctors in counseling and monitoring of AAP for patients; provided instruction lea ets of APP for patients). The study showed the importance of deployment of AAP for asthma patients in Vietnam hospitals. It is essential to provide more sta s for the asthma and COPD management units, especially trained nurses.
Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
2
Students who are both victims and perpetrators of physical violence at a private high school in rural Northern Vietnam: Prevalence and Socio-Demographic Correlates / Nguyen Ngoc Binh, Le Thi Kim Anh, Truong Quang Dat
// Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển : Journal of Health and Development Studies- JHDS . - 2021. - p. 9-17. - ISSN: 2588-1442
Ký hiệu phân loại (DDC): 340
Physical violence in schools is a fairly common problem in Vietnam. However, current studies pay little attention to violence in private schools. The study aims to estimate the prevalence and related sociodemographic factors of school physical violence among students at Hiep Hoa 5 private high school in Bac Giang province in Northern Vietnam. This was a school-based cross-sectional survey using a random sample technique with a multistage process from April to June 2019. More than 13% of students are perpetrators and victims of physical violence by their peers at a rural private high school. This prevalence is signi cantly correlated with individual factors. The results suggest that a greater focus on young people’s educational activities should be provided to direct their development, including preventing physical violence.
Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
3
The validity of the mental health literacy assessment questionnaire on anxiety disorders and depression among students in Hanoi, Viet Nam / Nguyen Thai Quynh Chi, Dang Hoang Minh, Le Thi Kim Anh
// Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển : Journal of Health and Development Studies- JHDS . - 2022. - p. 64-72. - ISSN: 2588-1442
Ký hiệu phân loại (DDC): 616
The study aimed at assessing the content validity and structure validity of the mental health literacy of anxiety disorders and depression questionnaire for undergraduate students Implemented on December, 2018, the study involved students from the two Faculties of Sociology, University of Social Sciences and Humanity and Academy of Jounalism and Communication, Ha Noi. The depression vignette instrument was adapted from Jorm et.al., translated to Vietnamese and back translated to English. Content and structure validity were done through 02 focus group discussions with 20 respondents (10 from each university) and 02 indepth interviews were carried out with 2 mental health experts. The instrument included 43 questions, among which were 32 questions on the mental health literacy of anxiety disorder and depression was confirmed the validity and could be used in the future studies on undergraduate students.
Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)