thông tin biểu ghi
  • Bài trích
  • Ký hiệu PL/XG: 338
    Nhan đề: Mối quan hệ giữa chiến lược kinh doanh, định hướng khách hàng, hệ thống đo lường hiệu quả kinh doanh và ảnh hưởng tới hiệu quả kinh doanh của doanh nghiệp sản xuất Việt Nam /

DDC 338
Tác giả CN Lê, Hoàng Oanh
Nhan đề Mối quan hệ giữa chiến lược kinh doanh, định hướng khách hàng, hệ thống đo lường hiệu quả kinh doanh và ảnh hưởng tới hiệu quả kinh doanh của doanh nghiệp sản xuất Việt Nam / Lê Hoàng Oanh
Mô tả vật lý 9 tr.
Tóm tắt Trình bày kết quả khảo sát 100 doanh nghiệp sản xuất vừa và lớn tại Tp. Hồ Chí Minh và một số tỉnh lân cận trong năm 2019 cùng với việc vận dụng mô hình phưng trình cấu trúc dựa trên bình phương tối thiểu từng phần - PLS-SEM.
Tóm tắt Today, in order to survive in the volatile business environment firms must identify their position clearly define strategic goals as well as efficiently operate. The performance measurernent system (PMS) with the emphasis on nonfinancial measures will help the firms achieve these things. Through applying the canirtgency theory, this research will empirically investigate whether business strategies aand customer orientation motivate thefirrns to use non-financial measttres in order to improve their perfortrrartce. With I00 observations from 100 medium aand large-sized manufacturers in Ho Chi Minh City and neighbouring provincesin 2019 analyzed by the partial least squares - structural equation model (PLS—SEM), regression results confirmed that the firm with a high fit between business strategy and the use of non-financial measures attained a significantly high performance. Specifically, consistent with prior studies there was a positive (negative) relationship between differentiationt (low-cost) strategy and organisational performance through the use of non-financial measures of performance. In addition the study also stated that customer orientation did not moderate the relationship between differentiation strategy arid the use of non-financial measures.
Từ khóa tự do Chiến lược kinh doanh
Từ khóa tự do Business strategy
Từ khóa tự do Định hướng thị trường
Từ khóa tự do Hệ thống đo lường hiệu quả hoạt động kinh doanh
Từ khóa tự do Non-financial measures
Từ khóa tự do Performance rneasurerrtent system
Từ khóa tự do Thước đo phi tài chính
Nguồn trích Tạp chí Kế toán & Kiểm toán 2020Tr. 61-69 Số: 03 (198)
000 00000nab#a2200000ui#4500
00120902
0029
004D0CFAF81-0385-43C1-AD23-C690E541A091
005202005111426
008081223s vm| vie
0091 0
039|y20200511142643|zngantk
082 |a338
100 |aLê, Hoàng Oanh|cThS.
245 |aMối quan hệ giữa chiến lược kinh doanh, định hướng khách hàng, hệ thống đo lường hiệu quả kinh doanh và ảnh hưởng tới hiệu quả kinh doanh của doanh nghiệp sản xuất Việt Nam / |cLê Hoàng Oanh
300 |a9 tr.
520 |aTrình bày kết quả khảo sát 100 doanh nghiệp sản xuất vừa và lớn tại Tp. Hồ Chí Minh và một số tỉnh lân cận trong năm 2019 cùng với việc vận dụng mô hình phưng trình cấu trúc dựa trên bình phương tối thiểu từng phần - PLS-SEM.
520|aToday, in order to survive in the volatile business environment firms must identify their position clearly define strategic goals as well as efficiently operate. The performance measurernent system (PMS) with the emphasis on nonfinancial measures will help the firms achieve these things. Through applying the canirtgency theory, this research will empirically investigate whether business strategies aand customer orientation motivate thefirrns to use non-financial measttres in order to improve their perfortrrartce. With I00 observations from 100 medium aand large-sized manufacturers in Ho Chi Minh City and neighbouring provincesin 2019 analyzed by the partial least squares - structural equation model (PLS—SEM), regression results confirmed that the firm with a high fit between business strategy and the use of non-financial measures attained a significantly high performance. Specifically, consistent with prior studies there was a positive (negative) relationship between differentiationt (low-cost) strategy and organisational performance through the use of non-financial measures of performance. In addition the study also stated that customer orientation did not moderate the relationship between differentiation strategy arid the use of non-financial measures.
653 |aChiến lược kinh doanh
653 |aBusiness strategy
653 |aĐịnh hướng thị trường
653 |aHệ thống đo lường hiệu quả hoạt động kinh doanh
653 |aNon-financial measures
653 |aPerformance rneasurerrtent system
653 |aThước đo phi tài chính
773 |tTạp chí Kế toán & Kiểm toán |d2020|gTr. 61-69|i03 (198)
890|c0|a0|b0|d0
Không tìm thấy biểu ghi nào