Dòng Nội dung
1
Dạy học khái niệm "Hình hộp chữ nhật" (Toán 7) theo mô hình học tập trải nghiệm / Nguyễn Văn Thuận, Phạm Thị Thương, Phạm Sỹ Nam // Giáo dục Thành phố Hồ Chí Minh . - 2023-11. - tr. 7-10. - ISSN: 2354-0753



Ký hiệu phân loại (DDC): 373.1
The experiential learning model is applied to teaching practical content with great effectiveness as a tool to help learners improve their ability to self- discover and acquire knowledge and exploit learners’ strengths in learning new knowledge. This study introduces the steps of David A. Kob's experiential learning model and applies this model to teaching the concept “Rectangular box” (Math 7). Through teaching according to the experiential learning model, students can experience and experiment with models of familiar real objects to form the concept of “rectangular box”. Consequently, the students can easily shift from practical experience to knowledge construction and acquisition, having a positive attitude in learning, thereby contributing to improving the quality of Math teaching in schools.
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)
2
Điều khiển tốc độ cơ DC dùng vi xử lý :Khóa luận tốt nghiệp /Nguyễn Văn Thuận, Nguyễn Văn Tới
Tp. Hồ Chí Minh,2010
51 tr. ;27 cm.
Ký hiệu phân loại (DDC): 629.8
Số bản sách: (1) Tài liệu số: (0)
3
Tác động của quản trị công ty đến cấu trúc vốn: Nghiên cứu thực nghiệm từ các công ty niêm yết trên thị trường chứng khoán Việt Nam / Nguyễn Văn Thuận, Nguyễn Thị Thu Thủy // Tạp chí khoa học : Đại học mở Thành phố Hồ Chí Minh . - 2020. - tr. 26-37. - ISSN: 1859-3453

Tp. Hồ Chí Minh : Đại học Mở Thành phố Hồ Chí Minh, 2020
12 tr.
Ký hiệu phân loại (DDC): 332.6
Việc nghiên cứu này kiểm chứng tác động của quản trị công ty với cấu trúc vốn của các công ty niêm yết trên thị trường chứng khoán Việt Nam giai đoạn 2008-2018. Sử dụng phương pháp GMM cho mẫu dữ liệu gồm 479 công ty.
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)