Dòng
|
Nội dung
|
1
|
|
2
|
Cấp thoát nước trong nhà và công trình / Nguyễn Phương Thảo chủ biên, Nguyễn Văn Tín, Nguyễn Việt Anh... Hà Nội : Xây dựng, 2020 284 tr. : minh hoạ ; 29 cm. Ký hiệu phân loại (DDC): 696.1 Trình bày khái niệm chung về hệ thống cấp nước trong công trình; cấu tạo, tính toán hệ thống cấp nước trong công trình; các hệ thống cấp nước đặc biệt trong nhà; hệ thống cấp nước nóng; hệ thống thoát nước trong công trình; thoát nước mưa trong công trình; thiết kế cấp thoát nước trong công trình xanh; thi công hệ thống cấp thoát nước trong công trình; nghiệm thu, quản lý vận hành hệ thống cấp thoát nước trong công trình
|
3
|
Dạy học nội dung "thống kê" (Toán 7) thông qua hoạt động trải nghiệm / Nguyễn Phương Thảo, Hồ Ngọc Nhất Linh // Giáo dục Thành phố Hồ Chí Minh. - 2023-11. - tr. 1-6. - ISSN: 2354-0753
Ký hiệu phân loại (DDC): 372.7 In the Math Education Curriculum for Grade 7, Chapter “Statistics” consists of numerous practical applications, which is an advantageous condition for organizing experiential activities in teaching Mathematics. The organization of experiential activities through teaching this content helps to construct students’ knowledge and establish a connection between mathematics and real-life practice, create learning interest, and help students consolidate and deepen their knowledge of the subject, and promote their positivity, proactiveness, creativity and life skills. In the scope of this article, we present some issues of experiential activities in general, experiential activities in Mathematics in particular, and illustrate with a lesson plan for the chapter “Statistics” (Math 7). The experimental results show that organizing experiential activities helps to improve the quality of teaching and learning. In order to gain effectiveness of experiential teaching and enhance students’ experience, before organizing activities, schools and teachers need to invest, research, and plan out specific tasks for implementation. It is also important to create and promote motivation and spirit for students and each activity should be followed by review and rewards. Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
|
4
|
|
5
|
|
|
|
|
|