Dòng
|
Nội dung
|
1
|
|
2
|
Defending qualitative research : Design, analysis and textualization / Mario Cardano Oxon : Routledge Abingdon, 2020 x, 166 pages Ký hiệu phân loại (DDC): 001.42 Focusing on the phases of qualitative research which precede and follow fieldwork - design, analysis, and textualization - this book offers new theoretical tools to tackle one of the most common criticisms advanced against qualitative research: its presumed lack of rigour. Rejecting the notion of 'rigour' as formulated in quantitative research and based on the theory of probability, it proposes a theoretical frame that allows combining the goals of rigour and that of creativity through the reference to theory of argumentation. As such, it will appeal to scholars and students across the social sciences with interests in qualitative research methods Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
|
3
|
Nhu cầu đào tạo về biến đổi khí hậu và sức khỏe ở các trường Đại học Y khoa tại Việt Nam / Trần Như Thảo, Lê Huỳnh Thị Cẩm Hồng, [...và những người khác] // Tạp chí Nghiên cứu Y học . - 2021. - tr. 133-141. - ISSN: 2354-080X
Ký hiệu phân loại (DDC): 615 Trình bày về thực hiện nghiên cứu bàn giấy (Desk Study) và nghiên cứu định tính cho thấy sinh viên y đa khoa và y học dự phòng đang được đào tạo 1 - 2 tiết về biến đổi khí hậu và sức khỏe. Việc đào tạo về biến đổi khí hậu là rất cần thiết, giúp bác sĩ đa khoa điều trị và tư vấn bệnh nhân, giúp bác sĩ y học dự phòng dự đoán xu hướng bệnh, lập kế hoạch truyền thông, ứng phó khẩn cấp với biến đổi khí hậu. Sinh viên mong muốn được lồng ghép về biến đổi khí hậu vào đào tạo trong năm 2 - 3 cho y đa khoa và năm 4 - 5 cho y học dự phòng. Với thời lượng 4 - 5 tiết và khuyến khích áp dụng các phương pháp thuyết trình, báo cáo, thảo luận. Nên đào tạo những nội dung có tính ứng dụng như các vấn đề sức khỏe do biến đổi khí hậu, cách xử lý, lập kế hoạch truyền thông, ứng phó với biến đổi khí hậu. Cần có nhiều nghiên cứu hơn nhằm đánh giá hiệu quả đào tạo về biến đổi khí hậu cho sinh viên y khoa, đề xuất chương trình đào tạo thích hợp cho sinh viên y khoa và giảng viên. Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
|
4
|
Qualitative research methods for community development / Robert Mark Silverman, Kelly L. Patterson New York : Routledge, 2015 ix, 126 pages : illustrations Ký hiệu phân loại (DDC): 307.14 Qualitative Research Methods for Community Development teaches the basic skills, tools, and methods of qualitative research with special attention to the needs of community practitioners. This book teaches students entering planning, community development, nonprofit management, social work, and similar applied. fields the core skills necessary to conduct systematic research designed to empower communities and promote social change. Focusing on the basic elements of qualitative research, like field observation, interviewing, focus groups, and content analysis. Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
|
5
|
Research methodology for social sciences / Rajat Acaryya, Nandan Bhattacharya New York : Routledge xv, 268 pages Ký hiệu phân loại (DDC): 300.721 With illustrations, examples and a reader friendly approach, this volume will serve as a key reference material for compulsory research methodology courses at Doctoral levels across different disciplines like Economics, Sociology, Women's Studies, Education, Anthropology, Political Science, International Relations, Philosophy, History, Business Management and the like. This volume will also be indispensable for post-graduate courses dealing with quantitative techniques and data analysis Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
|
|
|
|
|