Dòng Nội dung
1
Commentary: A Signi cantTransition of Mode of Teaching and Studying to meet the Covid-19 challenges in an university in Vietnam / Le Minh Thi // Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển : Journal of Health and Development Studies- JHDS . - 2021. - p. 81-83. - ISSN: 2588-1442



Ký hiệu phân loại (DDC): 370
Since the coronavirus outbreak in January, many schools and universities in Vietnam have almost entirely closed for nearly three months as a means of social distancing. The Ministry of Education has requested institutions to shift to online teaching to ensure students are kept up with their study progress while staying at home, and millions of students have been using different digital online learning approaches to satisfy their home-based learning needs. This paper is to comment on the change and challenges of students and lecturers in adapting training strategies response to Covid 19. Although the social distancing lasted only 3 months and there were some concerns regarding the disadvantages of digital and online way of studying, the training strategies in the Universities have changed signi cantly. Covid -19 also brings an opportunity in rebuild our education system carefully and adaptably in this sensitive world.
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)
2
Digital transformation in higher education : an integrative review approach / Duong Thi Thai, Ha Trong Quynh, Pham Thi Tuan Linh // TNU Journal of Science and Technology. - 2021. - p. 139-148. - ISSN: 1859-2171

Thai Nguyen University, 2021
8 p.
Ký hiệu phân loại (DDC): 370
Digital transformation enables higher education to change the traditional ways of running their activities including teaching, learning, researching, and operating with novel, creative and saved manners. Over the world, higher education institutions are struggling to build up and develop their digital transformation strategy and activities to find for themselves the most suitable models. This study aims to comprehensively review the pertinent literature to provide an integrative approach about digital transformation in higher education. We used Web of Science (WoS), Google Scholar, Research Gate, ScienceDirect as databases to access the papers about digital transformation in higher education. The selected papers must be about digital transformation in higher education, in English and with full-text accessibility. Totally, 24 papers were included in the review. Based on the information provided by our review, future research can used empirical design to identify and examine the factors impacting on the execution of digital transformation in higher education.
Chuyển đổi số giúp các trường đại học thay đổi các hoạt động dạy – học, nghiên cứu và vận hành truyền thống với các cách thức đổi mới, sáng tạo và tiết kiệm chi phí hơn. Trên thế giới, các trường đại học đều cố gắng xây dựng và phát triển chiến lược và các hoạt động chuyển đổi số để tìm ra một mô hình phù hợp nhất với từng đơn vị. Nghiên cứu này hệ thống tổng quan tài liệu để cung cấp những thông tin tổng hợp về hoạt động chuyển đổi số trong giáo dục đại học. Nghiên cứu sử dụng các cơ sở dữ liệu như Web of Science (WoS), Google Scholar, Research Gate, ScienceDirect để tiếp cận các bài báo về chuyển đổi số trong giáo dục đại học. Các bài báo được lựa chọn để nghiên cứu tổng quan phải đáp ứng các tiêu chí: có nội dung về chuyển đổi số trong giáo dục đại học, viết bằng tiếng Anh và có thể tiếp cận toàn văn. Tổng cộng có 24 bài báo được sử dụng để nghiên cứu tổng quan. Dựa vào các kết quả của nghiên cứu tổng quan này, nghiên cứu thực nghiệm trong tương lai có thể xác định và đánh giá các yếu tố ảnh hưởng đến công tác triển khai hoạt động chuyển đổi số trong giáo dục đại học.
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)
3
Does the servperf instrument have reliability and validity in a higher education setting: The results from a university in Vietnam / Bui Thi Thu Ha, [...et al] // Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển : Journal of Health and Development Studies- JHDS . - 2022. - p. 27-37. - ISSN: 2588-1442



Ký hiệu phân loại (DDC): 370
This article aims to assess the validity and reliability of the SERVPERF scale used for evaluating the quality of training services at the Hanoi University of Public Health (HUPH). The research team used the SERVPERF scale, translated and standardized this instrument. The self-structured questionnaire based on the SERVPERF scale was administered to 350 students currently attending formal courses at the HUPH. Principal Components Analysis (PCA) was performed with Cronbach’ Alpha to measure the instrument items’ internal consistency to assess the scale’s reliability. Confirmatory factor analysis (CFA) was used to validate the relevance of the scale The University should use SERVPERF to assess the quality of training services yearly so that proper adjustments can be made to improve training quality, thereby enhancing students’ satisfaction and confidence in service quality.
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)
4
Nội dung cơ bản trong lãnh đạo của cán bộ quản lí cấp cơ sở ở trường đại học / Mỵ Giang Sơn // Giáo dục Thành phố Hồ Chí Minh . - 2023-11. - tr. 28-34. - ISSN: 2354-0753



Ký hiệu phân loại (DDC): 378.1
Leadership plays an important and indispensable role in the management activities of managers at all levels, of which the institutional level is not an exception. There have been many research projects on leadership and related issues from many different perspectives, but the approach to the specific audience of institutional managers at universities has not been focused and analyzed methodically, scientifically, and thoroughly. The article studies the concept of leadership, compares leadership with management and administration (similar terms) regarding the structure and elements of leadership; thereby determining the content and basic elements of leadership in general and the content and basic elements of leadership of institutional managers at universities in particular. Institution-level managers at universities need to clearly understand the content and basic elements of leadership in management activities to help their units operate, develop effectively, and eventually gain reputation, credibility and success.
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)