Dòng
|
Nội dung
|
1
|
|
2
|
Digital transformation in higher education : an integrative review approach / Duong Thi Thai, Ha Trong Quynh, Pham Thi Tuan Linh // TNU Journal of Science and Technology. - 2021. - p. 139-148. - ISSN: 1859-2171
Thai Nguyen University, 2021 8 p. Ký hiệu phân loại (DDC): 370 Digital transformation enables higher education to change the traditional ways of running their activities including teaching, learning, researching, and operating with novel, creative and saved manners. Over the world, higher education institutions are struggling to build up and develop their digital transformation strategy and activities to find for themselves the most suitable models. This study aims to comprehensively review the pertinent literature to provide an integrative approach about digital transformation in higher education. We used Web of Science (WoS), Google Scholar, Research Gate, ScienceDirect as databases to access the papers about digital transformation in higher education. The selected papers must be about digital transformation in higher education, in English and with full-text accessibility. Totally, 24 papers were included in the review. Based on the information provided by our review, future research can used empirical design to identify and examine the factors impacting on the execution of digital transformation in higher education. Chuyển đổi số giúp các trường đại học thay đổi các hoạt động dạy – học, nghiên cứu và vận hành truyền thống với các cách thức đổi mới, sáng tạo và tiết kiệm chi phí hơn. Trên thế giới, các trường đại học đều cố gắng xây dựng và phát triển chiến lược và các hoạt động chuyển đổi số để tìm ra một mô hình phù hợp nhất với từng đơn vị. Nghiên cứu này hệ thống tổng quan tài liệu để cung cấp những thông tin tổng hợp về hoạt động chuyển đổi số trong giáo dục đại học. Nghiên cứu sử dụng các cơ sở dữ liệu như Web of Science (WoS), Google Scholar, Research Gate, ScienceDirect để tiếp cận các bài báo về chuyển đổi số trong giáo dục đại học. Các bài báo được lựa chọn để nghiên cứu tổng quan phải đáp ứng các tiêu chí: có nội dung về chuyển đổi số trong giáo dục đại học, viết bằng tiếng Anh và có thể tiếp cận toàn văn. Tổng cộng có 24 bài báo được sử dụng để nghiên cứu tổng quan. Dựa vào các kết quả của nghiên cứu tổng quan này, nghiên cứu thực nghiệm trong tương lai có thể xác định và đánh giá các yếu tố ảnh hưởng đến công tác triển khai hoạt động chuyển đổi số trong giáo dục đại học. Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
|
3
|
|
4
|
Nội dung cơ bản trong lãnh đạo của cán bộ quản lí cấp cơ sở ở trường đại học / Mỵ Giang Sơn // Giáo dục Thành phố Hồ Chí Minh . - 2023-11. - tr. 28-34. - ISSN: 2354-0753
Ký hiệu phân loại (DDC): 378.1 Leadership plays an important and indispensable role in the management activities of managers at all levels, of which the institutional level is not an exception. There have been many research projects on leadership and related issues from many different perspectives, but the approach to the specific audience of institutional managers at universities has not been focused and analyzed methodically, scientifically, and thoroughly. The article studies the concept of leadership, compares leadership with management and administration (similar terms) regarding the structure and elements of leadership; thereby determining the content and basic elements of leadership in general and the content and basic elements of leadership of institutional managers at universities in particular. Institution-level managers at universities need to clearly understand the content and basic elements of leadership in management activities to help their units operate, develop effectively, and eventually gain reputation, credibility and success. Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
|
|
|
|
|