Dòng
|
Nội dung
|
1
|
Digital transformation in higher education : an integrative review approach / Duong Thi Thai, Ha Trong Quynh, Pham Thi Tuan Linh // TNU Journal of Science and Technology. - 2021. - p. 139-148. - ISSN: 1859-2171
Thai Nguyen University, 2021 8 p. Ký hiệu phân loại (DDC): 370 Digital transformation enables higher education to change the traditional ways of running their activities including teaching, learning, researching, and operating with novel, creative and saved manners. Over the world, higher education institutions are struggling to build up and develop their digital transformation strategy and activities to find for themselves the most suitable models. This study aims to comprehensively review the pertinent literature to provide an integrative approach about digital transformation in higher education. We used Web of Science (WoS), Google Scholar, Research Gate, ScienceDirect as databases to access the papers about digital transformation in higher education. The selected papers must be about digital transformation in higher education, in English and with full-text accessibility. Totally, 24 papers were included in the review. Based on the information provided by our review, future research can used empirical design to identify and examine the factors impacting on the execution of digital transformation in higher education. Chuyển đổi số giúp các trường đại học thay đổi các hoạt động dạy – học, nghiên cứu và vận hành truyền thống với các cách thức đổi mới, sáng tạo và tiết kiệm chi phí hơn. Trên thế giới, các trường đại học đều cố gắng xây dựng và phát triển chiến lược và các hoạt động chuyển đổi số để tìm ra một mô hình phù hợp nhất với từng đơn vị. Nghiên cứu này hệ thống tổng quan tài liệu để cung cấp những thông tin tổng hợp về hoạt động chuyển đổi số trong giáo dục đại học. Nghiên cứu sử dụng các cơ sở dữ liệu như Web of Science (WoS), Google Scholar, Research Gate, ScienceDirect để tiếp cận các bài báo về chuyển đổi số trong giáo dục đại học. Các bài báo được lựa chọn để nghiên cứu tổng quan phải đáp ứng các tiêu chí: có nội dung về chuyển đổi số trong giáo dục đại học, viết bằng tiếng Anh và có thể tiếp cận toàn văn. Tổng cộng có 24 bài báo được sử dụng để nghiên cứu tổng quan. Dựa vào các kết quả của nghiên cứu tổng quan này, nghiên cứu thực nghiệm trong tương lai có thể xác định và đánh giá các yếu tố ảnh hưởng đến công tác triển khai hoạt động chuyển đổi số trong giáo dục đại học. Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
|
2
|
Quản lí hoạt động đào tạo ngành kĩ thuật xây dựng ở Đại học : Một nghiên cứu tổng quan từ các công bố quốc tế / Phan Lữ Trí Minh // Giáo dục Thành phố Hồ Chí Minh. - 2023-11. - tr. 53-58. - ISSN: 2354-0753
Ký hiệu phân loại (DDC): 371.2 Management of training activities in Civil Engineering at university in the context of internationalization of higher education in Vietnam is currently a matter of great interest. By using the document review method, the article analyzes some various international publications on the above topic. The research results indicate some prominent research trends and therein lie some useful lessons learned (management measures) as well as research gaps. Through analyzing the publications, two most crucial issues that need to be clarified and discussed more have been identified. The first are the coordination in management and the management of coordination, and the second is academic human resource management. With the above findings and the desire to contribute to the development of higher education in general, higher education in the field of Engineering in particular in the country, hopefully this article will be a useful source of reference for professional scientists. Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
|
3
|
Quản trị chất lượng giáo dục đại học : Xu hướng, thực trạng và khuyến nghị / Lê Lâm, Trần Thị Thu Hương, Lê Thái Hưng // Giáo dục Thành phố Hồ Chí Minh . - 2023-12. - tr. 30-35. - ISSN: 2354-0753
Ký hiệu phân loại (DDC): 378.1 The rapid and robust development of science and technology in the context of the 4th industrial revolution requires higher education institutions to make significant breakthroughs in order to meet sustainable economic and social development requirements. It’s important for higher education institutions (HEI) to continuously expand the scale, improve teaching and research quality, maintain strong connections with businesses, and meet the expectations of employers. To achieve these goals, HEIs must constantly prioritize the enhancement of teaching, learning and community service quality by improving the effectiveness of educational quality management. This study aims to: (1) Provide an overview of global trends in higher education quality management (HEQM); (2) Assess the current situation of HEQM through document analysis and the results of educational quality accreditation in Vietnam from 2016 to 2022. Based on these findings, the study proposes some measures to enhance the effectiveness of higher education quality management in Vietnam. Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
|
4
|
Reconsiderations on the effects E-portfolios on EFL students’ speaking achievement / Phung Thanh Loan, Dang Tan Tin // Tạp chí Khoa học Ngôn ngữ và Văn hóa : Journal of inquiry into languages and cultures . - 2022 . - p. 60-72. - ISSN: 2525-2674
Ký hiệu phân loại (DDC): 300 Emerging in the EFL classroom since the last decades, e-portfolios have been appreciated and preferred as a promising teaching, learning, and assessing tool. Various studies have been carried out to investigate the impacts of e-portfolios in English language education. The current research aims at examining the effects of e-portfolio on EFL students’ speaking achievement. A quasi-experimental design was conducted with thirty undergraduate Vietnamese EFL students in two groups over a fifteen-week semester. The data collected from students’ speaking pre-test and post-test scores illustrated the marginal effects of speaking e-portfolios on students’ achievement. This result suggested various underlying reasons, including insufficient intervention time, students’ low proficiency, and weaknesses in the speaking e-portfolio design. Several recommendations on incorporating e-portfolios into the English training program in a university context were put forwards, such as considering the speaking e-portfolio workload, e-portfolio task types, and developing students’ sense of control over their e-portfolios by involving them in the assessment design process. Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
|
5
|
|
|
|
|
|