Dòng
|
Nội dung
|
1
|
Digital Business Model, Digital Transformation, Digital Entrepreneurship: Is There A Sustainable “Digital”? / Peter M. Bican, Alexander Brem // Sustainability/. - . - 15 p.. - ISSN:
Ký hiệu phân loại (DDC): 005.74 Digitalization plays a major role in contributing towards the United Nations Sustainable Development Goals. Without transformation of existing businesses, both economic and environmental challenges of the future cannot be solved sustainably. However, there is much confusion on interrelationships and terms dealing with digitization or digitalization: Digital business model, digital transformation, digital entrepreneurship. How do these terms interrelate with and to digitalization, and how do they support firms to grow sustainably? To answer this question, we identified seven core digital-related terms based on a structured literature search within the management and economics domain, namely: Digital, Business Model, Digital Business Model, Digital Technology, Digital Innovation, Digital Transformation, and Digital Entrepreneurship. Thereafter, we analyzed prior literature for deriving a common understanding and definition as a basis for interrelations within a conceptual framework. Definitions were presented in a case study setup with twelve innovation and research and development (R&D) managers from various business units of a German high-tech company. Based on these insights, we propose a conceptual framework on how Digital Readiness, Digital Technology, and Digital Business Models might sustainably relate to Innovation, moderated by a Digital Transformation Process. With this approach, we aim to equip practitioners and researchers alike in handling and addressing change through digitalization sustainably. Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
|
2
|
Digital transformation in higher education : an integrative review approach / Duong Thi Thai, Ha Trong Quynh, Pham Thi Tuan Linh // TNU Journal of Science and Technology. - 2021. - p. 139-148. - ISSN: 1859-2171
Thai Nguyen University, 2021 8 p. Ký hiệu phân loại (DDC): 370 Digital transformation enables higher education to change the traditional ways of running their activities including teaching, learning, researching, and operating with novel, creative and saved manners. Over the world, higher education institutions are struggling to build up and develop their digital transformation strategy and activities to find for themselves the most suitable models. This study aims to comprehensively review the pertinent literature to provide an integrative approach about digital transformation in higher education. We used Web of Science (WoS), Google Scholar, Research Gate, ScienceDirect as databases to access the papers about digital transformation in higher education. The selected papers must be about digital transformation in higher education, in English and with full-text accessibility. Totally, 24 papers were included in the review. Based on the information provided by our review, future research can used empirical design to identify and examine the factors impacting on the execution of digital transformation in higher education. Chuyển đổi số giúp các trường đại học thay đổi các hoạt động dạy – học, nghiên cứu và vận hành truyền thống với các cách thức đổi mới, sáng tạo và tiết kiệm chi phí hơn. Trên thế giới, các trường đại học đều cố gắng xây dựng và phát triển chiến lược và các hoạt động chuyển đổi số để tìm ra một mô hình phù hợp nhất với từng đơn vị. Nghiên cứu này hệ thống tổng quan tài liệu để cung cấp những thông tin tổng hợp về hoạt động chuyển đổi số trong giáo dục đại học. Nghiên cứu sử dụng các cơ sở dữ liệu như Web of Science (WoS), Google Scholar, Research Gate, ScienceDirect để tiếp cận các bài báo về chuyển đổi số trong giáo dục đại học. Các bài báo được lựa chọn để nghiên cứu tổng quan phải đáp ứng các tiêu chí: có nội dung về chuyển đổi số trong giáo dục đại học, viết bằng tiếng Anh và có thể tiếp cận toàn văn. Tổng cộng có 24 bài báo được sử dụng để nghiên cứu tổng quan. Dựa vào các kết quả của nghiên cứu tổng quan này, nghiên cứu thực nghiệm trong tương lai có thể xác định và đánh giá các yếu tố ảnh hưởng đến công tác triển khai hoạt động chuyển đổi số trong giáo dục đại học. Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
|
|
|
|
|