Dòng Nội dung
1
Khung năng lực đánh giá học sinh của giáo viên : Kinh nghiệm quốc tế và đề xuất cho Việt Nam / Trần Thị Hương Giang, Dương Thị Thu Hương // Giáo dục Thành phố Hồ Chí Minh . - 2023-11. - tr. 59-64. - ISSN: 2354-0753



Ký hiệu phân loại (DDC): 371.26
From the school year 2020-2021, the Ministry of Education and Training has begun to implement a new curriculum and new textbooks for grade 1, from 2021-2022 for grades 2 and 6, from 2022-2023 for grades 3, 7 and 10, 2023- 2024 for grades 4, 8, 11 and 2024-2025 for grades 5, 9 and 12. Assessment does not only involve knowledge and skills but also focuses on competencies and qualities. Therefore, teachers at all levels face many difficulties when assessing students’ competencies and qualities. The article summarizes the international experience related to the current teacher’s student assessment framework and gives recommendations for Vietnamese teachers. The research results are suggestions for teachers and educational managers in the process of developing teachers’ professional competence in the direction of developing students’ competencies and qualities to meet the goals of the 2018 General Education Curriculum.
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)
2
Thẩm quyền cưỡng chế thi hành quyết định xử phạt vi phạm hành chính / Nguyễn Nhật Khanh // Tạp chí Nghiên cứu lập pháp . - 2020. - tr. 30-37. - ISSN: 1859 – 2953

Hà Nội : Viện nghiên cứu lập pháp thuộc Ủy ban thường vụ Quốc hội, 2020
8 tr.
Ký hiệu phân loại (DDC): 342
Trên cơ sở phân tích một số vấn đề lý luận, pháp lý cũng như thực tiễn thi hành các quy định về thẩm quyền cưỡng chế thi hành quyết định xử phạt vi phạm hành chính, chỉ ra một số bất cập và đề xuất kiến nghị hoàn thiện
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)