Dòng
|
Nội dung
|
1
|
|
2
|
An investigation into how mindfulness practice might improve listening comprehension of English learners in Viet Nam / Nguyen Hoai Phuong // Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Nguyễn Tất Thành . - 2024. - tr. 151-158. - ISSN: 2615-9015
Ký hiệu phân loại (DDC): 428.240 This study investigated the effect of short mindfulness exercises on the listening comprehension of Vietnamese students learning English. Research participants (N = 190) were randomly divided into two groups: the experimental group who received three five-minute mindfulness sessions before listening tests and the control group who received the mindfulness intervention only before the last listening test. The results showed a significant interaction effect between the group variable and test scores, indicating that mindfulness meditation can enhance listening comprehension of the experimental compared to the control group. These findings align with previous studies on the positive effects of mindfulness on listening comprehension of foreign language learners. This study suggests that mindfulness may be a valuable tool not only in education in general but also in language learning and teaching. Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(1)
|
3
|
Contemporary topics 2 : academic listening and note-taking skills / Ellen Kisslinger White Plains, NY : Pearson Education, 2009 133 p. : illustrations ; 28 cm. Ký hiệu phân loại (DDC): 428.34 Why is architect Frank Gehry's work notable? What principles should journalists be following today? What are the keys to owning a successful restaurant? You'll find the answers to these and other questions in Contemporary topics 2, which features college lectures from several academic disciplines, including architecture, media studies, and culinary arts. Contemporary topics 2 prepares students for the challenge of college lectures with practice in a wide range of listening, speaking and note-taking skills and strategies. Số bản sách:
(3)
Tài liệu số:
(0)
|
4
|
Interactions Access : Listening/Speaking / Emily Austin Thrush, Robert Baldwin, Laurie Blass USA : McGraw Hill Higher Education, 2009 248 pages ; 26 cm. Ký hiệu phân loại (DDC): 428 Nội dung đầy tính học thuật giúp người học cách tổ chức thông tin, kích thích nhớ lại kiến thức đã học, đặc biệt là tương tác với người khác: các hoạt động đội, nhóm và cả lớp học. Qua quá trình này, người học sẽ nhận ra mình còn yếu kém chỗ nào và mạnh dạn hơn trong việc sử dụng những gì mình đã học. Số bản sách:
(1)
Tài liệu số:
(0)
|
5
|
|
|
|
|
|