Dòng
|
Nội dung
|
1
|
|
2
|
|
3
|
Mối quan hệ giữa chiến lược kinh doanh, định hướng khách hàng, hệ thống đo lường hiệu quả kinh doanh và ảnh hưởng tới hiệu quả kinh doanh của doanh nghiệp sản xuất Việt Nam / Lê Hoàng Oanh // Tạp chí Kế toán & Kiểm toán . - 2020. - Tr. 61-69. - ISSN:
9 tr. Ký hiệu phân loại (DDC): 338 Trình bày kết quả khảo sát 100 doanh nghiệp sản xuất vừa và lớn tại Tp. Hồ Chí Minh và một số tỉnh lân cận trong năm 2019 cùng với việc vận dụng mô hình phưng trình cấu trúc dựa trên bình phương tối thiểu từng phần - PLS-SEM. Today, in order to survive in the volatile business environment firms must identify their position clearly define strategic goals as well as efficiently operate. The performance measurernent system (PMS) with the emphasis on nonfinancial measures will help the firms achieve these things. Through applying the canirtgency theory, this research will empirically investigate whether business strategies aand customer orientation motivate thefirrns to use non-financial measttres in order to improve their perfortrrartce. With I00 observations from 100 medium aand large-sized manufacturers in Ho Chi Minh City and neighbouring provincesin 2019 analyzed by the partial least squares - structural equation model (PLS—SEM), regression results confirmed that the firm with a high fit between business strategy and the use of non-financial measures attained a significantly high performance. Specifically, consistent with prior studies there was a positive (negative) relationship between differentiationt (low-cost) strategy and organisational performance through the use of non-financial measures of performance. In addition the study also stated that customer orientation did not moderate the relationship between differentiation strategy arid the use of non-financial measures. Số bản sách:
(0)
Tài liệu số:
(0)
|
|
|
|
|