Dòng Nội dung
1
ChatGPT in Scientific Research and Writing : A Beginner’s Guide / Jie Han, Wei Qiu, Eric Lichtfouse
England : Springer, 2024
134 pages. ; [cm.]
Ký hiệu phân loại (DDC): 630
Explore how ChatGPT and AI language models can support, improve, and even revolutionize tasks in scientific research and scientific writing, by analyzing ChatGPT's capabilities in text processing and generation, providing an insight into how AI can assist researchers in generating ideas, drafting research reports, writing scientific papers, and even synthesizing references.
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)
2
Chatgpt on writing skills: Perception of English major Students at Nguyen Tat Thanh University : Master project in English Liguistics / Tran Ngoc Ha; Ho Van Han supervisors
Ho Chi Minh, City : Nguyen Tat Thanh University, 2024
72 pages ; 29 cm.
Ký hiệu phân loại (DDC): 428
This study investigates the perceptions of English major students at Nguyen Tat Thanh University regarding the use of ChatGPT in developing their writing skills. It also explores the factors influencing these perceptions, including the strengths and weaknesses associated with the integration of ChatGPT into their learning processes. This study employed a quantitative approach, surveying English major students from first to fourth year. The findings reveal that students primarily perceive ChatGPT as a beneficial tool for enhancing their writing abilities, particularly in generating learning materials, providing constructive feedback, and suggesting reading resources. However, concerns about over-reliance on ChatGPT and potential academic integrity issues were also noted. Additionally, the study identifies critical factors that influence students' perceptions, such as the importance of understanding ChatGPT‟s limitations, the need for specific prompts, and the role of teachers in guiding and encouraging appropriate usage. These insights highlight the evolving role of AI in academic writing and underscore the necessity for strategic implementation to maximize its benefits while mitigating potential drawbacks.
Số bản sách: (1) Tài liệu số: (1)
3
Đánh giá hiệu quả của việc thực hành đối thoại tiếng Anh với Chat GPT trong cải thiện kỹ năng nói tiếng Anh cho sinh viên không chuyên ở trường Đại học Nguyễn Tất Thành. : Báo cáo Tổng kết đề tài Khoa học và Công nghệ Cấp cơ sở năm 2023 - 2024 / Phạm Thị Trúc Như
Tp.Hồ Chí Minh : Đại học Nguyễn Tất Thành, 2024
64 tr. : hình ảnh, bảng ; 29 cm.
Ký hiệu phân loại (DDC): 378.17
Nghiên cứu những khía cạnh tiềm năng và hiệu quả của thực hành đối thoại với ChatGPT trong việc giúp sinh viên không chuyên ở trường Đại học Nguyễn Tất Thành cải thiện kỹ năng nói tiếng Anh. Cụ thể là thực hiện các nội dung: tiến hành thực nghiệm, để các sinh viên không chuyên của trường Nguyễn Tất Thành thực hành đối thoại tiếng Anh với ChatGPT thường xuyên trong tám tuần sau đó đánh giá sự cải thiện của bốn khía cạnh cụ thể trong kỹ năng nói của người dùng bao gồm độ lưu loát, phát âm, từ vựng và ngữ pháp và mức độ cải thiện của mỗi khía cạnh. Kết quả của nghiên cứu đã cho thấy, đối thoại tiếng Anh với ChatGPT giúp cải thiện rõ rệt ba tiêu chí độ lưu loát, từ vựng và ngữ pháp khi nói trong khi phát âm của người dùng không có cải thiện đáng kể. Kết quả của nghiên cứu sẽ có thể đóng góp thêm hiểu biết về việc ứng dụng ChatGPT để cải thiện kỹ năng nói. Đồng thời, người học có thể xem xét sử dụng ChatGPT với tần suất đều đặn để cải thiện kỹ năng giao tiếp và vượt qua hạn chế cũng như sợ hãi của việc nói tiếng Anh.
Số bản sách: (1) Tài liệu số: (1)
4
Để quản lý hệ thống giáo dục quốc gia tốt hơn / Phạm Huy Tuấn Kiệt, Phạm Huy Dũng, Phạm Huy Hiền Hào
Viện nghiên cứu nhận thức và giáo dục Thăng Long - Đại học Thăng Long, 2024
763 tr. ; cm.
Ký hiệu phân loại (DDC): 379.153
Tập trung vào việc phân tích, đánh giá và đề xuất các giải pháp nhằm nâng cao hiệu quả quản lý giáo dục ở cấp quốc gia. Với sự tư vấn của giáo viên Đại học Y Hà Nội và giáo dục Đại học Thăng Long và sự hỗ trợ của ChatGPT.
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)
5
Exploring the application of ChatGPT in learning English of students – A study on perception of sophomores at Nguyen Tat Thanh University / Lam Binh En, Nguyen, Phun Huynh Tha, Tran Thi Bich Thuan // Nguyen Tat Thanh University. - 2024. - p. 43-49. - ISSN: 2615-9015.


7 p.
Ký hiệu phân loại (DDC): 428.0071
This research focuses on analysing the application of ChatGPT, which is a natural language processing model, in learning English at the university level. A survey was conducted in 244 sophomore at Nguyen Tat Thanh University, to investigate their opinions on the use of ChatGPT in education. Results indicate that the majority of students hold a positive view towards using ChatGPT in learning English and believe that it can help improve their English skills. The research also proposes several ways to enhance the effectiveness of using ChatGPT in learning. In summary, this study highlights the potential of ChatGPT in supporting English education at universities.
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)