Dòng Nội dung
1
Chatgpt on writing skills: Perception of English major Students at Nguyen Tat Thanh University : Master project in English Liguistics / Tran Ngoc Ha; Ho Van Han supervisors
Ho Chi Minh, City : Nguyen Tat Thanh University, 2024
72 pages ; 29 cm.
Ký hiệu phân loại (DDC): 428
This study investigates the perceptions of English major students at Nguyen Tat Thanh University regarding the use of ChatGPT in developing their writing skills. It also explores the factors influencing these perceptions, including the strengths and weaknesses associated with the integration of ChatGPT into their learning processes. This study employed a quantitative approach, surveying English major students from first to fourth year. The findings reveal that students primarily perceive ChatGPT as a beneficial tool for enhancing their writing abilities, particularly in generating learning materials, providing constructive feedback, and suggesting reading resources. However, concerns about over-reliance on ChatGPT and potential academic integrity issues were also noted. Additionally, the study identifies critical factors that influence students' perceptions, such as the importance of understanding ChatGPT‟s limitations, the need for specific prompts, and the role of teachers in guiding and encouraging appropriate usage. These insights highlight the evolving role of AI in academic writing and underscore the necessity for strategic implementation to maximize its benefits while mitigating potential drawbacks.
Số bản sách: (1) Tài liệu số: (1)
2
Exploring the application of ChatGPT in learning English of students – A study on perception of sophomores at Nguyen Tat Thanh University / Lam Binh En, Nguyen, Phun Huynh Tha, Tran Thi Bich Thuan // Nguyen Tat Thanh University. - 2024. - p. 43-49. - ISSN: 2615-9015.


7 p.
Ký hiệu phân loại (DDC): 428.0071
This research focuses on analysing the application of ChatGPT, which is a natural language processing model, in learning English at the university level. A survey was conducted in 244 sophomore at Nguyen Tat Thanh University, to investigate their opinions on the use of ChatGPT in education. Results indicate that the majority of students hold a positive view towards using ChatGPT in learning English and believe that it can help improve their English skills. The research also proposes several ways to enhance the effectiveness of using ChatGPT in learning. In summary, this study highlights the potential of ChatGPT in supporting English education at universities.
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)
3
Những khía cạnh pháp lý về quyền sở hữu trí tuệ liên quan đến Chatgpt / Nguyễn Thanh Vân, Nguyễn Thị Hồng Nhung, Trịnh Thu Trang // Tạp chí Khoa học & Công nghệ Việt Nam . - 2024. - tr.. - ISSN:



Ký hiệu phân loại (DDC): 346
Trình bày và đưa ra quyết định mà không cần sự can thiệp của con người, trí tuệ nhân tạo (AI) là một bước tiến đột phá so với các công nghệ truyền thống, giúp tự động hóa nhiều quy trình và giải quyết các vấn đề phức tạp một cách hiệu quả hơn. Sự xuất hiện của ChatGPT gần như đã làm cả thế giới chao đảo khi có thể trả lời bất cứ câu hỏi nào mà người dùng đưa ra. Vấn đề lớn nhất đặt ra trong bối cảnh hiện nay xoay quanh AI nói chung và ChatGPT nói riêng là nguồn dữ liệu sử dụng cần được nhìn nhận như thế nào để đảm bảo hài hòa quyền và lợi ích của các bên liên quan, phòng tránh và xử lý những sự xâm hại, vi phạm nếu có..
4
Những khía cạnh pháp lý về quyền sở hữu trí tuệ liên quan đến Chatgpt / Nguyễn Thanh Vân, Nguyễn Thị Hồng Nhung, Trịnh Thu Trang // Tạp chí Khoa học & Công nghệ Việt Nam . - 2024. - tr. 15-17. - ISSN: 2815-6455



Ký hiệu phân loại (DDC): 346
Trình bày và đưa ra quyết định mà không cần sự can thiệp của con người, trí tuệ nhân tạo (AI) là một bước tiến đột phá so với các công nghệ truyền thống, giúp tự động hóa nhiều quy trình và giải quyết các vấn đề phức tạp một cách hiệu quả hơn. Sự xuất hiện của ChatGPT gần như đã làm cả thế giới chao đảo khi có thể trả lời bất cứ câu hỏi nào mà người dùng đưa ra. Vấn đề lớn nhất đặt ra trong bối cảnh hiện nay xoay quanh AI nói chung và ChatGPT nói riêng là nguồn dữ liệu sử dụng cần được nhìn nhận như thế nào để đảm bảo hài hòa quyền và lợi ích của các bên liên quan, phòng tránh và xử lý những sự xâm hại, vi phạm nếu có..
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)
5
Thực trạng ứng dụng ChatGPT trong việc học tập, nghiên cứu của sinh viên Đại học quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh / Đặng Văn Em, Nguyễn Đình Loan Phương, Nguyễn Thị Hảo // Giáo dục Thành phố Hồ Chí Minh . - 2024-1. - tr. 36-41. - ISSN: 2354-0753



Ký hiệu phân loại (DDC): 371.3342
Artificial Intelligence (AI) has been increasingly attracting considerable attention in many fields, and education is no exception. This article focuses on the use of the ChatGPT artificial intelligence language model in the field of education, at Vietnam National University, Ho Chi Minh City. The survey results with 584 students showed that ChatGPT has been gaining popularity and widely used as a learning and research support tool. However, the article also points out 5 limitations that students at Vietnam National University, Ho Chi Minh City often encounter when using ChatGPT. The results indicate that ChatGPT has become a useful tool for students in the learning and research process, but its use requires consideration, responsibility and preparation of necessary practical skills. This study is the basis for future research to find solutions to improve students' experience when using ChatGPT.
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)