Dòng Nội dung
1
An Assessment on Impacts of Online Education on Training Quality and Satisfaction of Tourism Undergraduate Students in A Private University and Managerial Implications for Educators / Pham Nguyen Trong Nhan, Nguyen Tran Ngoc Phi, Le Truong Nguyen, Nguyen Mai Lan, Nguyen Thi Thuy Phuong // International Research Journal of Management, IT & Social Sciences . - Vol. 8 No. 6, November 2021, pages: 534-547 . - . - ISSN: 2395-7492

2021
14 tr.
Ký hiệu phân loại (DDC): 378
The COVID-19 pandemic has disrupted the learning activities of learners in a myriad of ways. Being severely affected by the fourth wave of infection recently, many universities in the South of Vietnam have also switched their learning method into online learning. This study was conducted to explore the effects of online learning on learning quality by utilizing a survey sample of undergraduate students in the field of tourism. Through quantitative data analysis, the research results show that the majority of respondents have an above-neutral level of satisfaction (above 3) when participating in answering questions about factors affecting online learning such as the quality of online learning, e-learning activities, criteria for assessing learning results, education and training issues, influencing factors and impacts of virtual tourism on tourism students. The research results might give managerial implications to universities adopting online learning about policies and measures to improve the school's educational quality during the pandemic.
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)
2
Các yếu tố ảnh hưởng đến hiệu quả sử dụng E-learning tại Trường Đại học Ngân hàng TP. Hồ Chí Minh / Lương Xuân Minh; Nguyễn Thị Thu Trang; Trần Nguyễn Minh Hải // Tạp chí Kinh tế và dự báo : Economy & Forecast Review . - 2022-1. - tr. 38-41. - ISSN: 1859-4972

Hà Nội : Cơ quan Ngôn luận của Bộ Kế hoạch và Đầu tư, 2022
4 tr.
Ký hiệu phân loại (DDC): 371.33
Trình bày các yếu tố ảnh hưởng đến hiệu quả sử dụng E-Learning tại BUH gồm: sự hữu ích; tương tác xã hội và sự hiện diện tính xã hội trong quá trình học tập trực tuyến có tác động mạnh nhất. Tiếp đến là yếu tố Năng lực bản thân trong việc sử dụng máy tính cho các ứng dụng chuyên biệt có tác động mạnh thứ hai. Từ đó, đề xuất một số hàm ý chính sách nhằm nâng cao hiệu quả sử dụng E-learning tại BUH trong thời gian tới.
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)
3
Các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của người học đối với hình thức đào tạo E-learning - nghiên cứu tại Đại học Nguyễn Tất Thành / Bùi Tuyết Anh, Trần Hoàng Cẩm Tú // Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Nguyễn Tất Thành . - 2021. - tr. 83-89. - ISSN: 2615-9015

Tp. Hồ Chí Minh : Trường Đh Nguyễn Tất Thành, 2021
7 tr.
Ký hiệu phân loại (DDC): 378
Cùng với sự phát triển của công nghệ thông tin (CNTT) trên tất cả các lĩnh vực, E-learning là lựa chọn phù hợp, mang lại lợi ích cho người học và người dạy. Nhằm đáp ứng nhu cầu học tập ngày càng đa dạng, đặc biệt trong lĩnh vực giáo dục đại học, Đại học Nguyễn Tất Thành không ngừng ứng dụng CNTT trong đào tạo, đa dạng hóa các hình thức học tập truyền thống và trực tuyến để nâng cao chất lượng học tập. Nghiên cứu này tìm hiểu các yếu tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của sinh viên Đại học Nguyễn Tất Thành đối với hình thức đào tạo E-learning.
Số bản sách: (0) Tài liệu số: (1)
4
Đánh giá tiềm năng ứng dụng e-learning trong đào tạo nội bộ tại các doanh nghiệp trên địa bàn Tp. Hồ Chí Minh : Báo cáo tổng kết đề tài NCKH dành cho Cán bộ - Giảng viên 2019-2020 / Trần Hoàng Cẩm Tú
Tp. Hồ Chí Minh : Trường Đh Nguyễn Tất Thành, 2021
57 tr. ; 29 cm.
Ký hiệu phân loại (DDC): 378
Đề tài tiến hành nghiên cứu gồm bốn bước: (1) tổng quan tài liệu và thiết kế bảng hỏi, (2) tiến hành pilot test và điều chỉnh bảng hỏi, (3) Khảo sát và phân tích dữ liệu, (4) kết quả khảo sát chính thức sẽ được phân tích bằng phần mềm SPSS 20.
Số bản sách: (1) Tài liệu số: (0)
5
E-learning in the 21st century : a community of inquiry framework for research and practice / D.Randy Garrison
New York : Routledge, 2017
xvi, 202 pages. ; 24 cm.
Ký hiệu phân loại (DDC): 378
The third edition of E-Learning in the 21st Century provides a coherent, comprehensive, and empirically-based framework for understanding e-learning in higher education. Garrison draws on his decades of experience and extensive research in the field to explore technological, pedagogical, and organizational implications. The third edition has been fully updated throughout and includes new material on learning technologies, MOOCs, blended learning, leadership, and the importance and role of social connections in thinking and learning, highlighting the transformative and disruptive impact that e-learning has recently had on education.
Số bản sách: (2) Tài liệu số: (0)