Sách tham khảo (Tất cả)
An introduction to applied linguistics : from practice to theory / Alan Davies Đầu mục:0 Tài liệu số:1

This second edition of the foundational textbook An Introduction to Applied Linguistics provides a state-of-the-art account of contemporary applied linguistics. The kinds of language problems of interest to applied linguists are discussed and a distinction drawn between the different research approach taken by theoretical linguists and by applied linguists to what seem to be the same problems. Professor Davies describes a variety of projects which illustrate the interests of the field and highlight the marriage it offers between practical experience and theoretical understanding. The increasing emphasis of applied linguistics on ethicality is linked to the growth of professionalism and to the concern for accountability, manifested in the widening emphasis on critical stances. This, Davies argues, is at its most acute in the tension between giving advice as the outcome of research and taking political action in order to change a situation which, it is claimed, needs ameliorisation. This dilemma is not confined to applied linguistics and may now be endemic in the applied disciplines. The book has been updated throughout and provides an excellent introduction to the problems and issues that arise in the practice of applied linguistics. Key Features Surveys current issues in applied linguistics, including the concept of the Native Speaker and the development of World Englishes Examines the influence of linguistics, cognitive science and philosophy on applied linguistics and makes a contrast with educational linguistics Proposes that a key issue for the profession will increasingly be the tension between advice and action Suggests that applied linguistics is a theorising rather than a theoretical discipline. Feedback on the first edition: 'Alan Davies' introductory text forcefully re-echoes the famous Edinburgh series in applied linguistics, which he contributed to in a major way.' Applied Linguistics 'Every discipline coming of age needs to reflect on its origins, its history, its conflicts, in order to gain a better understanding of its identity and its long term objectives. Alan Davies, one of the founding fathers of applied linguistics, is the ideal person for this soul-searching exercise ... Introduction to Applied Linguistics is obligatory reading for students and researchers in applied linguistics, for language professionals and for anyone interested in the link between linguistics and applied linguistics.' Modern Language Review

Giáo trình Kiến trúc máy tính : = Computer organization and design : The hardware/software interface / David A. Patterson, John L. Hennessy; Nguyễn Minh Sơn biên dịch,...[và n ... Đầu mục:1 Tài liệu số:0

Khái niệm máy tính và công nghệ máy tính cùng các nội dung cơ bản về tập lệnh, các phép toán số học cho máy tính, bộ xử lý, hệ thống bộ nhớ và xử lý song song.

Introducing English linguistics /Charles F. Meyer. Đầu mục:0 Tài liệu số:1

Are you looking for a genuine introduction to the linguistics of English that provides a broad overview of the subject that sustains students' interest and avoids excessive detail? Introducing English Linguistics accomplishes this goal in two ways. First, it takes a top-down approach to language, beginning with the largest unit of linguistic structure, the text, and working its way down through successively smaller structures (sentences, words, and finally speech sounds). The advantage of presenting language this way is that students are first given the larger picture - they study language in context - and then see how the smaller pieces of language are a consequence of the larger goals of linguistic communication. Second, the book does not contain invented examples, as is the case with most comparable texts, but instead takes its sample materials from the major computerised databases of spoken and written English, giving students a more realistic view of language

Giáo trình cơ sở dữ liệu quan hệ : Lí thuyết và áp dụng / Phạm Minh Chuẩn chủ biên; Trịnh Thị Nhị, Nguyễn Văn Quyết Đầu mục:1 Tài liệu số:0

Giới thiệu khái niệm cơ sở dữ liệu, hệ quản trị cơ sở dữ liệu (DBMS) và vai trò của mô hình quan hệ trong quản lý dữ liệu, mô hình hóa dữ liệu bằng sơ đồ ER và chuyển đổi sang lược đồ quan hệ, Hướng dẫn sử dụng SQL để tạo, truy vấn và thao tác dữ liệu trong cơ sở dữ liệu quan hệ, Phân tích các loại ràng buộc toàn vẹn và khái niệm phụ thuộc hàm trong thiết kế cơ sở dữ liệu,...

Email marketing : Hành trình tiếp cận khách hàng với chi phí tối ưu / MediaZ Đầu mục:5 Tài liệu số:0

Cung cấp kiến thức tổng quan về Email marketing. Hướng dẫn cách vận hành, xây dựng, trình bày nội dung và đo lường hiệu quả Email marketing. Giới thiệu một số mẫu Email marketing

Big data analytics : Methods and applications / Jovan Pehcevski Đầu mục:0 Tài liệu số:1

A comprehensive book that examines various big data modelling and analytics approaches, infrastructure and security issues in analysis of big data, applications of big data in business, finance and management. Provides the readers with insights on methodology and applications of Big Data Analytics so as to understand the practical use of big data analytics along with the opportunities and challenges faced during the course.

Think Java : how to think like a computer scientist. Version 6.1.3 / Allen B. Downey, Chris Mayfield Đầu mục:0 Tài liệu số:1

Think Java is an introduction to computer science and programming intended for readers with little or no experience. We start with the most basic concepts and are careful to define all terms when they are first used. The book presents each new idea in a logical progression. Larger topics, like recursion and objectoriented programming, are divided into smaller examples and introduced over the course of several chapters.

Information Security (ITEC 300) ALG Proposal:546 / Umar M. Khokhar, Binh Tran Đầu mục:0 Tài liệu số:1

To develop open source learning resources for the ITEC 3300 – Information Security course at Georgia Gwinnett College.

Kế hoạch marketing trên một-trang-giấy = The 1-page marketing plan : Những chỉ dẫn dễ hiểu nhất cho một kế hoạch marketing thông minh / Allan Dib ; Lê Thị Mỹ Linh dịch Đầu mục:5 Tài liệu số:0

Cung cấp những kiến thức về quy trình lập một bản kế hoạch marketing và thiết lập kế hoạch marketing một cách đơn giản, nhanh chóng dựa trên các yếu tố: Chọn thị trường mục tiêu, tạo thông điệp, tiếp cận khách hàng tiềm năng với truyền thông quảng cáo, giữ chân người quan tâm, chăm sóc những người quan tâm, chuyển đổi khách hàng...

Dẫn dắt sự thay đổi :Kim chỉ nam giúp bạn thực hiện công cuộc thay đổi thành công /John P. Kotter ; Vũ thái Hà, Lê bảo Luân, Bùi Thu Hà dịch. Đầu mục:5 Tài liệu số:0

Đưa ra những đề xuất cho nhà quản lý trong việc tiến hành thay đổi tổ chức của doanh nghiệp để tạo sự phát triển bền vững qua 8 bước: Tạo nên tích cấp bách, thành lập nhóm dẫn đường, phát triển tầm nhìn chiến lược, truyền đạt tầm nhìn thay đổi, trao quyền cho nhân viên triển khai hành động, tạo ra thắng lợi ngắn hạn, củng cố lợi nhuận và tạo ra nhiều thay đổi hơn, gắn chặt các phương thức mới vào văn hoá công ty