Sách tham khảo (Tất cả)
Introducing English linguistics /Charles F. Meyer. Đầu mục:0 Tài liệu số:1

Are you looking for a genuine introduction to the linguistics of English that provides a broad overview of the subject that sustains students' interest and avoids excessive detail? Introducing English Linguistics accomplishes this goal in two ways. First, it takes a top-down approach to language, beginning with the largest unit of linguistic structure, the text, and working its way down through successively smaller structures (sentences, words, and finally speech sounds). The advantage of presenting language this way is that students are first given the larger picture - they study language in context - and then see how the smaller pieces of language are a consequence of the larger goals of linguistic communication. Second, the book does not contain invented examples, as is the case with most comparable texts, but instead takes its sample materials from the major computerised databases of spoken and written English, giving students a more realistic view of language

Giáo trình cơ sở dữ liệu quan hệ : Lí thuyết và áp dụng / Phạm Minh Chuẩn chủ biên; Trịnh Thị Nhị, Nguyễn Văn Quyết Đầu mục:1 Tài liệu số:0

Giới thiệu khái niệm cơ sở dữ liệu, hệ quản trị cơ sở dữ liệu (DBMS) và vai trò của mô hình quan hệ trong quản lý dữ liệu, mô hình hóa dữ liệu bằng sơ đồ ER và chuyển đổi sang lược đồ quan hệ, Hướng dẫn sử dụng SQL để tạo, truy vấn và thao tác dữ liệu trong cơ sở dữ liệu quan hệ, Phân tích các loại ràng buộc toàn vẹn và khái niệm phụ thuộc hàm trong thiết kế cơ sở dữ liệu,...

Email marketing : Hành trình tiếp cận khách hàng với chi phí tối ưu / MediaZ Đầu mục:5 Tài liệu số:0

Cung cấp kiến thức tổng quan về Email marketing. Hướng dẫn cách vận hành, xây dựng, trình bày nội dung và đo lường hiệu quả Email marketing. Giới thiệu một số mẫu Email marketing

Big data analytics : Methods and applications / Jovan Pehcevski Đầu mục:0 Tài liệu số:1

A comprehensive book that examines various big data modelling and analytics approaches, infrastructure and security issues in analysis of big data, applications of big data in business, finance and management. Provides the readers with insights on methodology and applications of Big Data Analytics so as to understand the practical use of big data analytics along with the opportunities and challenges faced during the course.

Think Java : how to think like a computer scientist. Version 6.1.3 / Allen B. Downey, Chris Mayfield Đầu mục:0 Tài liệu số:1

Think Java is an introduction to computer science and programming intended for readers with little or no experience. We start with the most basic concepts and are careful to define all terms when they are first used. The book presents each new idea in a logical progression. Larger topics, like recursion and objectoriented programming, are divided into smaller examples and introduced over the course of several chapters.

Information Security (ITEC 300) ALG Proposal:546 / Umar M. Khokhar, Binh Tran Đầu mục:0 Tài liệu số:1

To develop open source learning resources for the ITEC 3300 – Information Security course at Georgia Gwinnett College.

Kế hoạch marketing trên một-trang-giấy = The 1-page marketing plan : Những chỉ dẫn dễ hiểu nhất cho một kế hoạch marketing thông minh / Allan Dib ; Lê Thị Mỹ Linh dịch Đầu mục:5 Tài liệu số:0

Cung cấp những kiến thức về quy trình lập một bản kế hoạch marketing và thiết lập kế hoạch marketing một cách đơn giản, nhanh chóng dựa trên các yếu tố: Chọn thị trường mục tiêu, tạo thông điệp, tiếp cận khách hàng tiềm năng với truyền thông quảng cáo, giữ chân người quan tâm, chăm sóc những người quan tâm, chuyển đổi khách hàng...

Dẫn dắt sự thay đổi :Kim chỉ nam giúp bạn thực hiện công cuộc thay đổi thành công /John P. Kotter ; Vũ thái Hà, Lê bảo Luân, Bùi Thu Hà dịch. Đầu mục:5 Tài liệu số:0

Đưa ra những đề xuất cho nhà quản lý trong việc tiến hành thay đổi tổ chức của doanh nghiệp để tạo sự phát triển bền vững qua 8 bước: Tạo nên tích cấp bách, thành lập nhóm dẫn đường, phát triển tầm nhìn chiến lược, truyền đạt tầm nhìn thay đổi, trao quyền cho nhân viên triển khai hành động, tạo ra thắng lợi ngắn hạn, củng cố lợi nhuận và tạo ra nhiều thay đổi hơn, gắn chặt các phương thức mới vào văn hoá công ty

Pháp luật thương mại điện tử / Lê Thị Tuyết Hà Đầu mục:1 Tài liệu số:0

Giới thiệu khái quát về thương mại điện tử và pháp luật về hoạt động thương mại điện tử; hợp đồng thương mại điện tử và chữ ký điện tử; pháp luật về hoạt động thương mại điện tử bán hàng; pháp luật về an toàn, an ninh, chứng cứ, bảo vệ quyền sở hữu trí tuệ và người tiêu dùng trong thương mại điện tử; xử lý vi phạm và giải quyết tranh chấp trong hoạt động thương mại điện tử.

Foundations of trusted autonomy / Hussein A. Abbass, Jason Scholz, Darryn J. Reid Đầu mục:0 Tài liệu số:1

This book is open access under a CC BY 4.0 license. This book establishes the foundations needed to realize the ultimate goals for artificial intelligence, such as autonomy and trustworthiness. Aimed at scientists, researchers, technologists, practitioners, and students, it brings together contributions offering the basics, the challenges and the state-of-the-art on trusted autonomous systems in a single volume. The book is structured in three parts, with chapters written by eminent researchers and outstanding practitioners and users in the field. The first part covers foundational artificial intelligence technologies, while the second part covers philosophical, practical and technological perspectives on trust. Lastly, the third part presents advanced topics necessary to create future trusted autonomous systems.