thông tin biểu ghi
  • Bài trích
  • Ký hiệu PL/XG: 507.2
    Nhan đề: Thiết kế chủ đề giáo dục STEM trong dạy học "Chuyên đề học tập tin học 10 - Định hướng khoa học máy tính" /

DDC 507.2
Tác giả CN Nguyễn, Bùi Hậu
Nhan đề Thiết kế chủ đề giáo dục STEM trong dạy học "Chuyên đề học tập tin học 10 - Định hướng khoa học máy tính" / Nguyễn Bùi Hậu, Lê Huyền Thương, Trần Lê Huyền
Tóm tắt STEM-oriented teaching helps students learn through experience, theory links practice. In the 2018 general education program, STEM education has received significant attention. However, in the subject of Informatics, there are no works that discuss the theoretical basis of STEM education and its application to teaching the subject of Informatics. The article presents the 6- step process of designing STEM education topics in teaching Informatics and apply this process to design the STEM education topic “Street lights turn on and off automatically” in teaching “Informatics topic 10 - Computer science orientation”. This design process can be applied to design STEM activities according to different content and topics in Informatics to improve the quality of teaching in high schools.
Từ khóa tự do STEM education
Từ khóa tự do STEM oriented teaching
Từ khóa tự do STEM topic
Từ khóa tự do Teaching Informatics
Tác giả(bs) CN Lê, Huyền Thương
Tác giả(bs) CN Trần, Lê Huyền
Nguồn trích Giáo dục Thành phố Hồ Chí Minh 2024-1tr. 27-32 Số: 02 Tập: 24
000 00000nab#a2200000ui#4500
00151345
0029
004BF68EFEB-0A01-485B-BF6E-0879D2978163
005202407161603
008081223s VN| vie
0091 0
039|y20240716160303|ztainguyendientu
040 |aACTVN
041 |avie
044 |avm
082 |a507.2
10010|aNguyễn, Bùi Hậu
245 |aThiết kế chủ đề giáo dục STEM trong dạy học "Chuyên đề học tập tin học 10 - Định hướng khoa học máy tính" / |cNguyễn Bùi Hậu, Lê Huyền Thương, Trần Lê Huyền
520 |aSTEM-oriented teaching helps students learn through experience, theory links practice. In the 2018 general education program, STEM education has received significant attention. However, in the subject of Informatics, there are no works that discuss the theoretical basis of STEM education and its application to teaching the subject of Informatics. The article presents the 6- step process of designing STEM education topics in teaching Informatics and apply this process to design the STEM education topic “Street lights turn on and off automatically” in teaching “Informatics topic 10 - Computer science orientation”. This design process can be applied to design STEM activities according to different content and topics in Informatics to improve the quality of teaching in high schools.
653 |aSTEM education
653 |aSTEM oriented teaching
653 |aSTEM topic
653 |aTeaching Informatics
700 |aLê, Huyền Thương
700 |aTrần, Lê Huyền
7730 |tGiáo dục Thành phố Hồ Chí Minh |d2024-1|gtr. 27-32|x2354-0753|v24|i02
890|a0|b0|c1|d1
Không tìm thấy biểu ghi nào